Hoe kan ik mijn kamer het beste verlichten als er geen lampen aan het plafond bevestigd kunnen worden?

Ik krijg binnenkort een kamer zonder lampaansluiting in het plafond. Wat is de beste manier en wat zijn de beste lampen om toch een fatsoenlijke, gelijkmatige verlichting te krijgen in de kamer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.8K

Antwoorden (6)

Een aantal schemerlampen gebruiken en andere lampen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn best wel staande schemerlampen en wandlampjes te vinden die veel licht op het plafond werpen, eventueel kun je dat effect versterken door in staande lampen een type lamp toe te passen die d.m.v. een spiegelende of gematteerde hals en een helder venster extra licht naar boven werpen.

Afbeelding een zuinige ledlamp die veel licht naar boven kan werpen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een staande lamp kopen die langwerpig is en op de grond staat. De stekker kan ik het stopcontact, en het verlicht de hele kamer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je wel graag licht van boven hebt op je eet- of salontafel.
Er zijn staande lampen in de handel met een hele grote boog,
die je naast je tafel kan zetten, maar die toch op je tafel schijnen.
Ikea heeft ze voor al €39.95.
Daarnaast kun je schemerlampen kopen en nog een staande lamp die naar boven schijnt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50103406
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebruik van Uplights voldoet prima.Het licht weerkaatst door een licht plafond.Als je er een met dimmer koopt kun je er ook sfeer mee creeren....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is je plafond spierwit schilderen en uplights gebruiken, staande lampen die omhoog schijnen, naar je plafond.
Daar krijg je de meest gelijkmatige verlichting mee. Maak je daar halogeen uplights van dan krijg je ook nog de hoogste lichtopbrengst. Vergeleken bij led-verlichting en spaarlampen.